Licensfil skadad


När jag ska starta LDL TaxiLön visas ett felmeddelande som säger "Licensfilen är skadad, kontakta LDL Data". Vad göra?

 

Felet uppkommer när filen TAXILON.LIC är skadad. Filen ligger i Taxilonmappen.

Om du fått ett installationsmail kan du testa att ta bort filen Taxilon\Taxilon.lic. Packa därefter upp den bifogade zip-filen till Taxilonmappen, som oftast finns på enhet C. Problemet med skadad licensfil uppkommer ofta om man använder Windows inbyggda funktion för att packa upp filer. Vi rekommenderar er att då testa t.ex. Winzip som finns att ladda hem gratis på www.winzip.com.

 

Sök

Telefontider

Mån 19/2 10:00-12:00
Tis 20/2 10:00-12:00
Ons 21/2 10:00-12:00
Tor 22/2 10:00-12:00
Fre 23/2 Endast e-post
Mån 26/2 STÄNGT
Tis 27/2 10:00-12:00